nalikas

2017

Kategori: Småkrypsliv, ett år har gått..

Här har tiden runnit iväg. Jag tänkte i Januari att nu ska jag sammanfatta livet under 2017, men jag har inte känt att det funnits tid. Att just sammanfatta ett helt år tar lite tid. Och den tiden har jag spenderat på jobbet, med barnen, Marcus och vänner. Småbarnslivet är något som man har svårt att förstå innan man är där. Det är sysselsättning jämt. Barn ska aktiveras, mat ska lagas, det ska plockas, städas, badas, sova. 
På kvällarna som vi har tillsammans så spenderar vi tid åt skilda håll en stund eftersom vi nattar varsitt barn. Sen har vi en stund tillsammans som vi myser på bara jag och Marcus. 


Men för att säga något om 2017 så är det att jag hade tre viktiga händelser. 
Den 2/3 så föddes Lias. Det var en bra upplevelse, men samtidigt jobbig. Jag hade ju värkar, men det kändes som om ingen tog en på allvar först, men som tur är så är Marcus bra och ställer upp för mig. Han pushade på personalen. Han stod på min sida. 
Lias var en frisk pojke som kom med snitt. 
Samma dag så sade Marcus att han tyckte att vi skulle gifta oss. Vad han sade håller vi för oss själva.

Jag fick även en fast tjänst. Jag sökte två tjänster. På två ställen som jag arbetat med tidigare. Jag fick inte någon av de tjänsterna även om jag var på arbetsintervju. Men sökte nästa tjänst som kom ut på mitt andra hem och fick den tjänsten. 


Annars bestod 2017 av föräldraledighet fram till 31/12. Gjorde några inhopp på jobbet. Har varit på några dejter med Marcus. Sommaren spenderades i Dalarna, kålmården, Sollefteå, Stockholm. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Kommentera inlägget här: