nalikas

Semesterveckan

Kategori: it`s a story., livet är en fest..

Ligger i sängen och ska sova. Har natt idag och vaknade 8.00. De senaste veckorna har tröttheten varit hemsk och foglossningen (jag fick skiten) har gjort ont, men jag lever och mår bra. Nu är en veckas semester borta och vardagen kommer ikapp fast det är helg.

Förra fredagen åkte vi ju till Linköping efter att vi varit hos barnmorskan. Resan gick bra. Vi bilade Örebrovägen och åkte inte fel den här gången. Marcus har sagt att det blir E4 nästa gång men vi får se. Framme i Linköping vart det lite småprat och middag. Kollade en stund på tv innan det blev läggdags.

Under lördagen roade sig Marcus med att flytta en mur medan jag fick en bok att läsa. Satt i soffan och började läsa "en man som heter Ove". Underhållande. På kvällen tog vi det lugnt och kollade en stund på tv innan vi försökte sova. Hade svårt att sova men somnade tillslut alldeles för sent.

På söndagen vaknade man tidigt och åt frukost och gjorde sig klar för en resa till Ullared. Resan tog för lång tid och vägen var krokig. Fram till Jönköping var det fin väg och gick fort. E4:n har fin utsikt ibland.

Efter flera timmars bilande så kom vi fram till Ullared. Det var mycket folk och vi gick omkring i tre timmar och handlade. Vi fick med oss 6 fulla påsar och lite till. Hade ryggont i slutet så det var riktigt jobbigt ett tag men vi tog oss runt och handlade mycket bebissaker. Slutsumman där gick på 4600 men det var värt det.

Efter handling var det Göteborg och spar hotel majorerna. Vi var ganska trötta så det blev middag på hotellet och titta på tv.

Måndagen började med hotellfrukost innan vi bilade i över fyra timmar till Stockholm. Vädret varierade men vi hann se lite fler nya städer eftersom vi tog E20. I Stockholm var det att ta det lugnt hos mamma innan vi följde med henne till deras kolonilott och spöken från förr cyklade förbi. Det blev thaimat när den är som allra bäst och slappa framför tv-program.

Tisdagen började med frukost och en tur till port73 med Marcus och mamma. Vi tittade lite i affärer och handlade innan vi åkte till mamma och slappade. Vid halv fem åkte vi in till stan för att äta middag med Niina och Robin innan stand-up galan. Vi åt middag på södra teatern där jag tyckte att middagen inte smakade till priset men gott var det. Själva galan var helt okej. Soran Ismail (felstavat?) gjorde själva galan bra tyckte jag så ser fram emot föreställningen "en skam för Sverige". Efter gala vart det uteservering där det pratades och dracks innan det blev hemgång.

På onsdagen var det kryssning. Innan båten tog vi det bara lugnt. Vi tog bilen till stadskajen och hittade rätt på en gång till parkeringen. Vi checkade in och tog oss till hytten och... Vi tog oss till bastun och badade bubbelpool och helvete vad skönt det var. Tiden i poolen var helt underbar och man kände inte av foglossningen alls så länge man var där inne. När man klav ur så gjorde det helsikes ont dock. Efter att haft det underbart i någon timme så var det buffé. Helt onödigt! 300! Inte dyrt om man dricker men jag är nykter och Marcus drack två glas öl. Maten är inte så jätte bra heller. Det blev lite shopping och hyttmys. Somnade elva på kvällen och insåg att partytiden är över.

Torsdag var det frukostbuffé innan Helsingfors. Framme i land gick vi en stund innan vi hittade en båt som tog oss till ett zoo. Vi gick där i två timmar innan vi tog båten tillbaka och tog oss till marknad. Vi gick och letade efter skor till Marcus. Vi var in till Stockmann och tittade och hittade ett fik. Vi vandrade runt lite innan vi tog oss till båten. Foglossningen var ett rent helvete så det var bara att gå sakta men vi hade det mysigt också. På båten så kollade vi på tv i hytten en stund innan det blev bubbelpool igen. Marcus tycker att det är bra att jag hittat nåt som hjälper ett tag i alla fall. Vi åt en riktigt bra middag och spelade lite innan det blev hytthäng och sova.

På fredagen avslutades resan och vi tog en frukost, sista shoppingtur och pussar  innan vi tog oss hem till mamma för lite lunch innan vi skulle hem med en packad bil. Väl hemma var det att packa upp och städa lite innan Sara, Linda och Kajsa skulle komma för förfest och utgång. Jag hoppade utgången men hade det riktigt trevligt med tjejkväll och Marcus.