nalikas

Semester..

Kategori: a lovestory..

Marcus kom ju och hämtade mig och Kalle på natten lördagen. Det var ett bra val och jag fick några timmars sömn innan jag gick och jobbade ett förmiddagspass. Jag var trött och sliten på jobbet, men jag har bra kollegor på jobbet. Marcus kom i alla fall och hämtade mig klockan två och körde till Linköping och jag fick sova i bilen. I Linköping så körde Marcus lite fel, men vi kom fram tillslut och åt en middag innan vi kollade på tv en stund innan vi skulle sova över hos Marcus bror med familj.

måndagen gjorde vi oss klara och åkte mot Göteborg. Vi stannade i Borås och åt lunch på golden elephant. Asiatiskbuffé ville jag ha och det fick jag.. I Göteborg så letade vi upp hotellet och gick en liten promenad. Marcus letade snus och jag rakhyvlar. Vi hittade det vi skulle ha och gick upp på hotellrummet. Marcus vilade och jag gick och ringde ett samtal. Efter ett tag gjorde vi oss klara för kvällen och gick och spelade biljard och drack lite öl. I den första matchen så sköt jag ner svarta tidigt, i andra så vann Marcus och i den sista så sköt jag ner svarta i fel hål. Det var kul att spela biljard och det påminde mig om mina bästa killar. Efter biljarden så åt vi middag och fortsatte att dricka lite.

tisdagen så började vi med hotellfrukost. Ägg, bacon, keso, smörgåsar, ost, kalkon, korv, gurka m.m. Jag älskar hotellfrukost! Mätta och belåtna så tog vi oss till Ullared. Det var en liten bilresa dit, men det gick bra. Lätt att hitta! På Ullared spenderade vi drygt två timmar och hittade lite saker att handla. Vi tog en lunch på burger king innan vi åkte tillbaka till Göteborg. Vi bestämde oss för att se lite mer så vi parkerade bilen vid centralstationen och gick runt mot avenyn. Vi tog oss en båttur runt och fotade lite. Efteråt hittade vi ett grekiskt/spanskt och åt tapas. Sjukt gott var det. Kvällen avslutades med lite dricka framför idol.

Onsdagen började med en frukost på samma sätt innan det var dags att ta oss till hamnen för att åka båten över till Danmark. Vi åkte ut från Fredrikshamn och ytteliggare 20 mil innan vi kom fram till Holstebro. Marcus förvånade mig och hittade riktigt bra. Vi landade hos Marcus kompis och jag gick och handlade lite och lärde mig hittade lite.

Att hitta kaffe är alltid svårt så det var bara att börja tidigt. Vi hittade ett café och Marcus torsdag var räddad. Annars tillbringades torsdagen på stan för min och Marcus del. Vi handlade lite och åt en god lunch på jensens. Kvällen spenderades med en hemlagad middag och risk som jag vann med lite dricka.

fredagen gick vi till samma café och drack kaffe och cola innan vi letade fika till ett födelsedagsbarn. Marcus och hans kompis spelade tv-spel och jag roade mig med annat. På kvällen gick vi ut och åt på ett ställe som heter Bones innan vi drack lite innan utgång. Även denna kväll vart det risk som Marcus vann och jag hoppade utgång.

lördagen skulle vi tillbaka till Göteborg. Vi började väl åka kvart över tio och var framme i Göteborg klockan 17.25 Vi åkte till Liseberg där vi åt middag och åkte karuseller. Vi började med typ parishjulet innan vi åkte flumride. Flumride påminde mig om att jag älskar karuseller. Marcus var snäll och åkte lisebergbanan med mig, men han vart dålig och yr, Han gick med på att åka en till karusell med mig jag valde en till vattenkarusell. En bra dag hade vi med lite kärlek och annat.

Söndagen började med en frukost innan vi begav oss hemåt. En bra söndag hade vi och en väldigt bra resa.