nalikas

Senester

Kategori: Allmänt

En trevlig frukost har vi haft det på morgonen. Milo har blivit stor och sitter i en ny egen stol. Så har han börjat på dagis igen efter att varit hemma i 4 veckor. Så lämningarna har inte gått bra den här veckan. Han har varit ledsen och inte velat släppa mig när jag lämnar vilket krossar ens hjärta.

Har haft två veckors semester. Första veckan gjorde vi inte så mycket. Vi var hemma, handlade lite, träffade vänner.
På söndagen bilade vi ner till Linköping vilket tog mycket längre tid än vad det brukar göra. Vi lämnade pappa hos sin kusin på en gård utanför Linköping innan vi åkte till Hecke. Hos Hecke så lekte Milo med sina kusiner. Vi somnade ganska tidigt.
På måndagen vaknade jag tidigt och väntade ut Marcus och Milo. Vi gjorde en ganska tidig morgon och åt frukost på McDonalds. Köpte med mig en frukostmacka att ga i bilen eftersom att jag har blivit lite mer hungrig. Vi hämtade upp pappa och åkte till Söderköping där vi tog en glass och tittade på Göta kanal. Sen fortsatte vi mot Karlskrona. Det var en lång bilresa med ett lunchstopp. Som tur är så roar Milo sig själv för det mesta. Vid 16 var vi framme i Karlskrona och checkade in på hotellet och tog oss till ett museum. Det vart middag på stan och idoltittande. Läggningen av Milo tog ett tag så det vart att försöka sova efter det.
På tisdagen vart det hotellfrukost som inte var så märkvärdig innan resan mot Ullared tog fart. Vi var framme lite tidigare än beräknat så vi gick till lekparken en stund med Milo. Vi tog en snabbvisit på ullared för att handla frukost att ha i stugan. Det vart några saker åt Milo också och titta på lite saker vi funderade på att köpa. På kvällen vart det grillning och kortspel.
Vi åkte och handlade på onsdagen efter frukost och vi försökte roa Milo så gott vi kunde i dem där timmarna vi var i varuhuset. Det handlades för 5600, men då passade vi på att köpa en bärsele och en bröstpump. Efter handling var det en asiatisk lunchbuffé som smakade över förväntan. Sen var det att försöka få Milo att sova och medan han sov så passade vi på att spela minigolf. Grillning till middag och kortspel avslutades kvällen med. Milo somnade sent mellan mig och Marcus.
På torsdagen så åkte vi bil längre än vad vi hade tänkt. Från ullared till Stockholm. Resan tog 7,5 h. Vi stannade i Tumba och hälsade på mamma en snabbis innan det blev att ta sig till vh. Där var Ann och Lisa som. Tacos och stekt ris till middag. Efter mycket bus så somnade Milo väldigt sent.
På fredagen var det att hälsa på mamma innan vi åkte till Skansen med Ann och Lisa. En mycket trött Milo somnade sex på kvällen på djurgårdsfärjan efter att inte sovit någon middag. Vi passade på att äta middag i Solna där vi hade parkerat. Milo sov under hela bilresan hem och somnade gott i vår säng sen,

Det har gått bra att åka med Milo men nästa sommar blir det nog inte en bilsemester.

Nu ska jag mysa med min skitunge en stund.