nalikas

Tankar och planering

Kategori: Allmänt

Sitter och tittar på film med Milo. Jag har skapat en morgonrutin som passar oss just nu, men som vissa skulle ha åsikter om. Jag ammar just nu i soffan och då är det skönt att ha Milo sysselsatt i samma rum så man har koll på busungen. 



Igår kom Marcus mamma förbi och frågade om jag och Marcus ville gå ut och äta själva i helgen så kunde hon passa vara barn en stund. Vi tackade ja till erbjudandet. Vi har inte varit ensamma sen dagen då Lias kom så det blir mysigt. Nu ska vi bara komma på vart vi ska.


Har planerat dop lite. Eller börjat i alla fall. Ska ringa och prata med en präst och kolla om det passar. Det är jag som planerar det mesta och det gör mig ingenting. Jag tycker om att planera och ordna saker. Jag tänkte planera dop lite mer och sen börja ta itu med bröllopet. För vi ska gifta oss! 


Jag tycker om mitt jobb. Men jag har börjat känna att jag vill påverka mer. Så jag har blivit sugen på att studera. Träffade Mickis från jobbet som tänkte söka in så är sugen på det jag också. Marcus tycker det är en bra idé. Men för mig är det en ekonomisk fråga. Att gå från lön till bidrag. Marcus tycker inte att jag ska ta nåt lån och att vi klarar oss på hans lön och bidrag. Men jag tycker det känns jobbigt att vi bara ska leva på Marcus. 

Kommentera inlägget här: