nalikas

Morgon i december

Kategori: Allmänt, Småkrypsliv

Nu sitter jag och Milo och tittar på Netflix. Vi brukar titta på Greta Gris eller Paw Patrol en stund på morgonen medan vi väntar på att Lias ska vakna för dagen. Sen gör jag frukost till Lias efter blöjbyte. Efter det ska vi leka lite och klä på oss. 
På måndagar brukar vi träffa Fia på öppna förskolan. Milo tycker om att gå dit och leka. Lias tycker också om att vara där, men han får inte ut att gå dit lika mycket som Milo. Idag blir det dock lite senare eftersom vi ska till BVC klockan 14. Det är 10 månaderskontroll. Vi ska träffa tandhygienisten. Får se om Milo följer med in eller om han leker utanför. Sen blir det jobb för min del. Jag brukar inte jobba på måndagar eftersom vi har handlingsdag egentligen, men vi ska ta det imorgon istället. 

På tisdagar ser rutinerna annorlunda ut eftersom Milo ska på förskolan då. Då går vi upp tidigare, äter frukost och klär på oss. Lias väcker jag upp. När Milo är på förskolan så passar jag på att laga mat eller donar med något annat. Sen är det att hämta Milo, äta mellis, vänta på Marcus. Så ser onsdagen ut också och torsdagen. 

På fredagar sover vi hur länge vi vill som måndagar. Sen händer det inte så mycket mer. Ibland träffar vi folk, ibland har vi hemma dagar. 

Ihelgen satte Marcus upp julpynt. Jag jobbade under lördagen medan Marcus hade 4 barn här hemma. Han är effektiv min sambo. Det har även varit väldigt kärleksfullt ihelgen. Mycket kramar och pussar. 

Julen närmar sig och jag är nästan klar med julklapparna. Eller vi är det. Marcus har bara mig att köpa till annars köper jag julklapparna till alla. Det är mamma, Bulle och Micke kvar. 

(null)

Kommentera inlägget här: